La meva primera vegada; Streszczenie I (Toruń i Bydgoszcz)

Posted: 3 Abril 2013 in Uncategorized

Imatge

I tots aquells que hagueu entrat pel morbo sento molt decepcionar-vos…

Després de tres messos sense donar senyals de vida bloguera retorno amb una serie de posts consecutius (perqué no s’em digui que faig posts llargs…) on resumiré aquests 3 messos de la millor manera possible. Pero primer, la reflexio que dona nom al titol del post. (Perdoneu les faltes ortografiques, no escric des de un teclat QUERTY)

Per que la meva primera vegada? Des de que he m’he submergit en l’Erasmus moltes coses han anat passant. Moltes han estat bones i algunes dolentes, com tot en aquesta vida, pero crec que hi ha hagut una gran densitat de primeres experiencies tant bones com dolentes que han estat “la primera” en la meva vida i potser per aixo li donen un gir mes emotiu a tot plegat. No tornaré a parlar de coneixer gent nova ja que és un tema força recorrent en el meu blog pero si que parlaré una mica de les despedides… A finals de Febrer va acabar el “primer semestre” d’Erasmus i aixo va significar que molts companys d’erasmus que nomes es quedaven el primer semestre van tenir que marxar. Des de que es va acavar el curs de Polones no haviem tornat a passar per despedides… I va ser trist, basicament perque ens vam tenir que despedir de la Giulia. 7 messos donen per molt i amb ella ha estat amb la que he compartit mes coses durant aquest temps. Realment hem establir una molt, molt bona amistat i hem va sqber molt greu dir-li adeu. Una de les altres coses que m’han passat per primera vegada ha estat suspendre un examen a la universitat… Si si… Per sort ja l’he recuperat i amb bona nota, pero ha sigut una nova experiencia que m’ha fet adonarme de la obsessio que patim a Barcelona amb els examens i que si suspenem no passa res… Com ja he parlat molts cops amb l’Alex, a Barcelona vivim obsesionats amb treure bona nota, pero a un nivell que roça la patologia. El dia abans de l’examen ens estressem, agobiem perque no tenim la seguretat de si treurem un notable o un exelent i sincerament ho trobo una mica patetic. Pero es l’atmosfera i l’ambient que es respiren a l’hospital clinic i al final sense adonar-t’en acabes entrant en aquest rol i ho trobes normal.

Despres d’aquest petit moment emotiu toca el “streszczenie” o per clarificar-ho: Resum (Primera part).

ImatgeDespres de la solitud dels primers dies despres de les vacances de Nadal, poc a poc la gent va anar arribant i finalment vam conseguir muntar un viatget d’un cap de setmana l’Alba, la Giulia, l’Alicia i jo cap a Bydgoszcz a visitar l’Ana, la noia portuguessa del curs de Polones. El pla era agafar un tren de matinada que ens duria de Wrocław fins a  Bydgoszcz en unes 4 hores, aixi que per fer una “mica” de temps vam anar amb els de la resi a una marato de Quentin Tarantino (Django, Pulp Fiction; Kill Bill vol.1 i Kill Bill vol.2)

Imatge

Finalment vam agafar el tren cap alla les 5 de la matinada i ens vam poder posar de dos en dos en compartiment per a poder estirar-nos als seients. Em sembla recordar que ja he parlat abans dels trens polonesos… Cada vago esta dividit en uns 10 o 12 compartiments i dins de cada compartiment hi caben entre 6 i 8 persones. Si que us vaig parlar dels trens perque recordo el simil amb el tren deHarry Potter… Tant se val! L’important es que si viatges de nit puguis dormir i aixi aprofitar el dia per visitar i de passada t’estalvies una nit d’alberg, per tant es clau mirar de trobar compartiments buits per poder-se estirar i dormir d’un tiron totes les hores que es puguin fins que vingui el revisor a demanar-te el bitllet. Dons be; en aquest cas vam poder dormir fins a Bydgoszcz amb una unicq visita del revisor.

Un cop a Bydgoszcz, ens vam trobar amb neu i fred… Res fora de l’habitual… A l’estacio ens va recollir l’Ana i ens va portar al seu pis. Un cop alla vam coneixer les seves companyes de pis que van resultar ser espanyoles i vam disposar-nos a fer un “tour turistic” per la ciutat. Poso cometes perque el temps no ens va acompanyar gaire (el pitjor estava per venir a Bratislava…)

Com a ciutat, em va semblar força maca (si, sempre dic el mateix). Creuada per el canal (que veieu a la foto) que va a drenar al Vistula; es la capital del voivoidam menjar at de Kuyavia y Pomerania. Despres d’una visita expres vam refugiar-nos a una mena de pub Irlandes on ens vam menjar unes bones pizzes i beure unes bones cereveses per mirar d’entrar en calor.

Al cap d’una estona vam tornar a sortir i la ciutat es presentava aixi:

Imatge

Al mati seguent ens vam llevar ben d’hora ben d’hora ben d’hora per agafar un bus de cami cap a Toruń. A 45 km de Bydgoszcz, Toruń esta ubicada a la riva del riu Vistula i es de les uniaues ciutats Poloneses que conserva un gran patrimoni arqutectonic medieval, a mes de ser el lloc de naixement de Mikołaj Kopernik (Nicolas Copernico)…

La ciutat tot i ser molt petita te moltissim encant, ara, el fred que ens va fer va fer no l’aguanta ni el pare noel… L’alicia es va empolar la guia de Toruń i un cop alla ens va fer un tour de 10, tot i que vam necesitar forçes parades per fer cafes, vins calents, esmorçars, dinars i berenars per agauntar els -18°C que debien fer.

Abans de marxar de Toruń vam fer un taller de pierniki que son unes gqletes de gingebre tipiques d’aquesta ciutat pero lamentablement no tinc fotos perque em vaig quedar sense bateria… Com anecdota us penjo la ultima foto aue vaig fer abans de que la bateria de la camara es veies seriament afectada pel fred (en temperatures fredes la bateria dura moltissim menys), premi a qui endivini que es (nomes dire que es lq pura expresio de la paraula fred):

Imatge

Un cop de tornada a Bydgoszcz, vam sortir a fer unes birres per celebrar que era l’aniversari de la Giulia! Vam aprofitar per fer uns futbolins pero us he de dir que els d’aqui Polonia son una mica ronyosos comparats amb els que tenim a caseta!

Al mati seguent ens vam llevar per agafar el tren de tornada cap a casa i en principi començar a estudiar dermatologia ja que s’apropava l’examen…

Aqui us deixo un slideshow amb les millors fotos de les ciutats!

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Ja us explicare com va acavar tot aixo.