Relativitat nadalenca

Posted: 21 Desembre 2012 in Uncategorized

Imatge

 

Relativitat [c. 1905; de relatiu ]

f Qualitat de relatiu. 

2 teoria de la relativitat FÍS Conjunt de postulats i formulismes que donen una explicació del món físic més àmplia que l’anomenada mecànica clàssica, d’acord amb les experiències sobre l’electromagnetisme desenvolupades a la segona meitat del segle XIX.

 

La teoria de la relativitat va ser enunciada al 1905 per Albert Einstein. De fet si féssim una enquesta preguntant a la gent del nostre entorn, molt probablement trobaríem que una gran majoria creu que aquest prestigiós científic va guanyar el Premi Nobel de Física al 1921 gràcies a aquesta teoria, però realment va ser degut al descobriment del efecte fotoelèctric.

 

Desprès d’aquesta revindicació científica, us preguntareu: a que treu cap tot això? Relativitat. Es sorprenent quan, et pares a pensar i dius: Ja fa 4 mesos que soc aquí? Que feia jo el 21 de Desembre del 2011? El temps (tal i com va dir el savi) es relatiu. Com pot ser que fa 4 mesos estigues en pantalons curt despedint-me de tothom, fent tapes a les terrasses, cerveses, cafès, braves i maletes. Em queda tant lluny tot això… Han passat tantíssimes cosses en tan sols 4 mesos que ha vegades costa veure-ho amb perspectiva sense marejar-se. Recordo la meva arribada al aeroport de Warszawa fa gairebé 4 mesos i em sembla com una historia llunyana, com si hagués passat fa anys…

Imatge 

Estic assegut davant del meu ordenador amb la maleta mig feta per marxar durant una setmana i escaig al nord de Polònia a passar els meus primers Nadals lluny de casa. Lluny de la meva família, dels meus amics, de la gent que realment m’importa que estan a Catalunya, del meu país i la terra que més m’estimo. No patiu no estic trist ni molt menys, però aquests dies m’ha començat a envair una “morriña” que no m’esperava. Tots els meus amics i companys que tinc tant aquí a Wroclaw, com a la resta de Polònia, o altres països fent Erasmus tornen a casa per Nadal (http://www.youtube.com/watch?v=8wMVFMDIT40) i jo soc l’únic que es queda aquí.

 

 

 

Realment tinc ganes de veure com es passar un Nadal aquí. Ja m’han fet un curs introductori sobre tradicions, plats, etc del Nadal Polonès i realment friso per veure com es això de passar unes dates tant familiars en un ambient totalment nou i desconegut. De fet la decisió ha estat meva, ningú m’ha forçat a quedar-me aquí, més aviat tot el contrari. Però totes les decisions tenen una part bona i una no tan bona, que en aquest cas es l’enyorança, i ara sé que hi serà molt present. Trobaré a faltar el caga tió (tot i que ja nem fet un aquí :D), les birres i cubates al Patinet del 24 per la nit, el dinar del 25 i el del 26 (el caldo la carn d’olla…), els innocents del 28, el capsigrany del 30 i el cap d’any del 31, el dinar del Sant del meu avi del 1, la preparació de la maleïda carrosa de reis de pastorets, la cavalgada del 5, els cubates del Patinet del 5, els reis del 6… I tot això en gran part perquè es el moment de l’any en que considero que la família esta més unida. Es quan ens veiem més a sovint, s’intercanvien regals, il·lusions, desitjos per al nou any… I se que això m’ho perdre.

 

D’altra banda (i per no acabar l’entrada amb un bajon moral) estic àmpliament agraït per l’hospitalitat, ja no només dels Polonesos si no de tots els meus companys d’Erasmus. Les opcions per passar les festes fora van des de França, Itàlia, Alemanya, Eslovàquia i òbviament Polònia. Realment son aquestes petites coses les que li donen tanta força al Erasmus. Estem parlant de gent que fa poc més de 3 mesos que conec i estan obrint-me les portes de casa seva per a passar les festes amb la seva família. Això no es paga amb diners. Aquestes son les coses per les quals vaig decidir fer l’ Erasmus. No us negaré que sortir de festa està molt bé i que la exigència a la uni sigui mínima et dona molta llibertat per a poder fer el que vulguis, però si m’he de quedar amb una sola cosa ho tinc claríssim: Les relacions interpersonals.

 

L’ Erasmus actua com un catalitzador que fa que (pel que fa la meva experiència) treu el millor de cadascú. Aquí la meva família es la gent que m’envolta dia a dia Així que jo cuido d’ells i ells cuiden de mi.  

 

Ja us explicaré com es això de passar un Nadal a Polònia i quines experiències me’n emporto!

 

Una abraçada!

 http://www.youtube.com/watch?v=9hWDOOyCSU8

Anuncis
Comentaris
  1. danikraken ha dit:

    La Nit de Capsigrany (amb capital letter!) no serà el mateix sense tu

    Bones festes i bon any nou!

  2. danikraken ha dit:

    btw, et proposo que facis un post similar al que vaig fer l’any passat, et deixo aquí el link, “Mi 2011 en 5 estrofas”:
    http://elmundoen3d.wordpress.com/2011/12/

    si el fas, jo faré el meu 2012 🙂

    espero un “challenge accepted!”

  3. Laiasaurio ha dit:

    Tio!! Avisa quan actualitzis, que no m’havia empanat!!
    Feliç capsigraaaaaaaannnyyyyy!!!! 😀

    Pd: esperare amb paciencia la teva critica sobre el hobbit… Mhuhahaha!!

Dodaj komentarz

