A teraz, Wrocław!

Posted: 24 Octubre 2012 in Uncategorized

Imatge

Es a dir: I ara, Wrocław! 

Després del allau de demandes critiques i demandes aquí estic de nou! Crec que fa gairebé un més que no posava res de res… Ja m’he excusat varies vegades abans aixi que tornar-ho a fer no ser si tindria gaire sentit…

 

Imatge

Finalment he tornat a entrar dins d’una mena de “rutina” en aquesta nova ciutat que s’ha convertit (tot i les dificultats en “casa meva”). Ja he començat les classes a la universitat d’aquí tot i que la cosa deixa una mica que desitjar… Tenim molts poc dies de classe a la setmana, de fet hi ha setmanes que només tinc classe els dimarts de 8 a 11 i “sanseacabó”. Això te coses bones i dolentes, una quantitat de temps lliure brutal per planificar viatges, sortides… i també per avorrir-se i que bàsicament l’aprenentage no serà ni de bon tros comparable amb el que estaria rebent a Barcelona. Tot i aixi crec que l’experiència ho compensa. Hi ha coses que no et planteges quan vius a casa amb els “papes”. Aquí he de planificar les compres, els dinars, sopars, rentadores controlar les despeses per no estirar més el braç que la maniga, netejar, netejar i després netejar… Son coses que personalment crec que no es paguen amb diners. Bé es cert que això m’ho podria haver trobat a BCN si hagués marxat a viure fora de casa, però a més aquí estic aprenent moltíssimes més coses com a persona. Com que els estereotips solen ser exageracions pero sempre tenen un reflex d’una realitat tot i que sovint magnificada, que els prejudicis i les primeres impressions no valen una merda (perdó per la expressió), que si realment vols coneixer a algú fes-ho i no et deixis guiar pel que et diguin o pel que et sembli… Al igual que el meu viatge a Nicaragua al 2005 em va fer canviar com a persona i replantejar me certs aspectes de la meva vida, com per exemple els meus estudis, aquesta experiència m’esta fent creixer com a persona, i com ja he dit abans, això no es paga amb diners. No repetiré més aquesta frase ja que tal i com esta el pati al final ens quedarem sense beca tots els Erasmus… 😀

 

ImatgeWrocław és una ciutat preciosa! Es la ciutat més gran del est de Polonia amb 2160 hab/km² i el seu lema es “miasto spotkań” que significa “lloc de trobada”. Si em feu comparar Wrocław amb alguna altra ciutat m’atreviria a dir que l’ambient que es respira es lleugerament similar al de Salamanca pero més gran. La ciutat esta creuada pel riu Odra formant un munt d’illes connectades per un munt de ponts, si no recordo malament es la ciutat amb més ponts després de Venecia. De fet un dels molt sobrenoms que rep la ciutat es de “La Venecia del Est”.Imatge

 

La plaça de mercat “Rynek” es el cor de la ciutat. Al bell mig hi ha l’ajuntament que es un edifici antic amb una façana increïble amb un rellotge llunar que recorda al de Praha (o això diuen perquè jo no l’he vist… encara…). El propi edifici del ajuntament esta creuat per carrerons amb cafeteries, bars, galeries d’art i restaurants en els que podries passar dies per descobrir-los. 

 

Imatge

I els “enanitos” que estan per tot arreu! Miris on miris en podràs trobar… Estan pel terra, als fanals, als centres comercials… I no només al centre! En total hi ha uns 235 repartits per tota la ciutat i les tendes per turistes venen mapes per anar-los a buscar. Diu la llegenda que al costat de Rynek hi ha l’entrada al mon del nans i que 12 cops al any, cada 30 dies, sobre la porta i un nou nan apareix a la ciutat. N’hi de tot tipus, alguns representen una professió  d’altres una tradició, d’altres simplement interactuen amb la ciutat com si fosin un “ciutadà” més. M’he proposat intentar fer una foto de tots els que trobi… A veure com evoluciona aixo! Si us poseu pesats un dia us explicaré la historia del nans!

 

Imatge

Una de les altres atraccions que te Wrocław es un jardí japonés. Es una cosa una mica rara perquè amb la rasca que fot aquí al hivern hi ha moltes flors i plantes que es moren i les han de replantar al la primavera. De fet el jardí tanca a finals de novembre si no ho he entès malament… De totes maneres val 2€ i es un lloc maco per passar la tarda i distreure’s fent fotos.

 

Imatge

Per útltim dir-vos que ja m’he fugat de la residencia! Estic en una planta d’una casa amb les dues noies amb les que vaig venir aquí des del curs de Białystok. Tenim habitacions individuals i ens en sobra una per a la que estem buscant a dues persones (no espanyoles, no italianes) que vulguin compartir habitació, i pis amb nosaltres. En la propera actualització (juas) us posaré fotos del piset :D!

 

 Imatge

I ara us abandono que m’en vaig a veure el Madrid a la Champions a veure si perd una miqueta…

 

Do widzenia!

P.D. Comentad malditoooos!

 

Anuncis
Comentaris
  1. Marina ha dit:

    Jo vull saber la història dels nans….

  2. Laiasaurio ha dit:

    Història dels nans! Història dels nans!!
    Vamos arbol! No te acabes convirtiendo en un Ent!

  3. Dani ha dit:

    tant de temps per això? xoan dimissió! explica més l’entrada de la wikipedia que el teu blog! sólo hay alguien peor: mourinho! te llamaremos xoaninho! uhhhh, UHHHH, UHHHHHHHHHHHH!!!

    no, en serio, gràcies, se que estàs molt ocupat amb les teves tres hores de classe setmanals ¬¬

    penja’m la foto que t’envio per email al meu comentari!!!
    o no!!!! millor!!!! t’envio totes les fotos de wroclaw que tinc i les has de reproduir sortint tu!!!!

    reto??

  4. Aiketa ha dit:

    Jo també vull saber la història dels nans!!! Que guay!!! M’encanta la foto dels nans fent força per moure la bola… 😀
    Wroclaw sembla una ciutat xula! I totes les teves fotos molt guays!

  5. Anna ha dit:

    Guaaaaaai!! 3 hores de classe a la setmanaaaaaaa???!! Quant de temps per fer milions de coses…., quina enveja…. I quina bona pinta que té aquesta ciutat, Xoan! Per la meva part: vot a favor per la història dels nans ja!!

    Una abrçada gran! Cuida’t!

    • Dani ha dit:

      el xoan te 3 hores de classe a la setmana, 20 min segons el govern espanyol

      quan tornarà el xoan comunista i parlarà dels quasi 6 millions d’aturats a Espanya?

      • xoanish ha dit:

        Dani “el centralista” cada dia llegeixo el diari i he flipat amb el 25% d’atur… No vull caure un estereotips pero saps quines son les comunitats autonomes que superen el 40% d’atur… Esto se nos va de las manos…

    • xoanish ha dit:

      Jajaja depen de la setmana, pero si n’hi ha algunes que només tinc 3h de classe! M’he de posar a pensar en com i on cupar tot aquest temps! La ciutat realment es molt maca! M’encanta tenir tantisimes opcions i coses per fer! Ara ja no tinc temps per aborrirme!! Nans +4!

  6. martucha ha dit:

    Història dels nans!

Dodaj komentarz

