Bóg Honor Ojczyzna

Posted: 17 Setembre 2012 in Uncategorized

Lema no-oficial de Polònia que vol dir el següent: Deu, Honor i Patria

Desprès de la ressaca post onze de setembre, vaig passar-me el 12 mirant diaris d’arreu veient com de lluny havia transcendit la manifestació de dimarts. La gran pregunta es: i ara que? Però no patiu, no faré una dissertació política ara per ara.

Desprès d’un dimarts per la nit de somni (pantalons curts i màniga curta) un noi polonès ens va advertir de que es tractava del últim dia d’estiu. Ens va explicar que es bastant típic que hi hagi una nit en la que fa molt i molt bon temps, però que desprès, se acavo! Tant pot diluviar com nevar… I així va ser… Dimecres teníem programades unes jornades esportives durant la tarda, però l’únic esport que podríem haver practicat era el Waterpolo. De manera que ens vam quedar tancats a la residencia jugant a pòquer i estudiant una miqueta Polonès en previsió de la hecatombe de Divendres.

 

I irremediablement va arribar Dijous i això només pot voler dir una cosa a Bialystok: 1 cervesa = 1 PLN. I va ser llavors quan vaig descobrir una altra de les realitats de Bialystok. No dic de Polònia perquè no vull generalitzar, no conec res mes que aquesta ciutat i només des de fa un mes. Resulta que al sortir de la disco un francès, un alemany i jo (i no, ara no ve un acudit…) estàvem asseguts davant d’una licoreria menjant-nos un kebab per tenir alguna cosa a la panxa quan un noi polonès ens va demanar una cigarreta i es va posar a xerrar en angles amb nosaltres sobre Barcelona i la sagrada família. De sobte van aparèixer dos nois, amples com a armaris que sense mediar paraula ens van intentar pegar pel fet de que érem estrangers. Vam entrar a la licoreria i els energúmens ens van seguir increpant un cop dins fins que el dependent els hi va advertir que hi havia càmeres de vídeo i que si no marxaven trucaria a la policia. Van marxar els dos “armaris” i el noi que parlava angles va dir que ho sentia, que intentaria allunyar als seus “amics” perquè poguéssim agafar un taxi, però que si sortíem ara ens mataven. Així que vam esperar uns 10-15 min fins que van marxar i vam agafar un taxi. Al dia següent vam explicar la “anècdota” a la professora que ens va dir que se sentia molt avergonyida però que lamentablement, a la regió on estem aquestes coses passen amb certa freqüència. La cosa quedaria aquí si no fos perquè el Divendres a la tarda es va muntar una manifestació a la plaça central de Bialystok farcideta de gent amb estètica neonazi. Vaig preguntar a un asiàtic que estava mirant l’espectacle si sabia de que anava tot allò i em va contestar que, en principi era una mani en contra dels sous tant baixos que imperen a Polònia però que les consignes que cridaven eren de tipus “Polònia només per als Polonesos” “Estrangers torneu-vos a casa” etc etc… Inevitablement em va venir al cap el discurs del fill de p… del Anglada. El que se’m va fer rar es que estem parlant de Polònia, probablement el país europeu que mes racisme ha patit durant la 2a guerra mundial i a posteriori amb els russos. La resposta (o com a mínim, una possible explicació) la vaig tornar a trobar en la meva professora. Em va explicar que el problema que hi ha a Polònia (un d’ells) es que la gent que va patir la brutalitat de la 2a GM ja no hi son, o bé perquè els van assassinar o bé perquè van emigrar, de manera que tot i les lliçons a les classes, les pel·lícules i els monuments manca aquell sentiment de: El meu avi va ser afusellat i tirat a una fosa comuna no se on, o El meu tiet va ser deportat a Auschwitz i no l’he tornat a veure mai més. Això se li pot sumar, que aquesta regió es troba fent frontera amb Bielorrússia i Rússia i de fet es força comú que la resta de Polonesos es refereixin a aquesta zona com la Polònia Russa, i això porta a que hi hagi una “necessitat” de fer valdre la identitat polonesa i “enaltecer la pàtria”.

 

Us parlo de tot això perquè m’ha passat i he trobat interessant explicar-ho però no m’agradaria que ara us emportéssiu la imatge de que Polònia, o la regió on estic, es el paradís dels neonazis. Simplement crec que si la gent es conscient d’aquest problema caldria posar un parell de cotxes de policia a la sortida de les discoteques (es un carrer amb 4 discos i 8 pubs) per evitar problemes majors i més si parlem d’una ciutat que en dos setmanes esta farcida d’estudiants al estil Salamanca.

 

Dissabte vam anar d’excursió i vam visitar un riu, una sinagoga i dues esglésies. Com veieu ja m’he immunitzat al tema religió, ja ni m’indigno… Ara posats a demanar hauria sigut curiós visitar un temple Budista. 😀 Ara essent sincer, va ser la millor sortida de totes les tres que hem fet, vam visitar un palau (per fora) i un castell on vam dinar una mena de pollastre amb una salsa que era la definició de la paraula “dolç” feta salsa. Arruïnava el pollastre. Desprès vam visitar el castell que va estar força bé també, però el més important es que em vaig inflar a fer fotos. Moltíssimes. Realment no se si serà que tot em crida l’atenció però vaig aprofitar per fer unes 300 fotos i la feina ha vingut triar-ne algunes desprès. He aprofitat per passar a HDR algunes de les que vaig fer i el resultat es xulissim, es nota que no es foto al 100% natural però us asseguro que no hi ha photoshop ni retoc de la imatge (per si algú li interessa: http://es.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range)

 

 

I això es tot, ahir va ser el dia per vaguejar i mandrejar, i avui hem començat la última setmana de Polonès i la ultima setmana a Bialystok, en part tinc ganes de marxar a Wroclaw i conèixer una nova ciutat (tothom m’ha dit que es la ciutat més maca de Polònia, i la menys freda ^^), d’altra banda sap molt de greu marxar de una ciutat que al principi em va semblar un moc, però que a força de setmanes de caminar-la i conèixer-la m’ha acabat agradant molt i de tots els meus companys/es que ara marxen cap a altres pobles però que haurem passat tot un més convivint pràcticament 24h al dia.

Do Jutra!

 

P.d. Mireu el video que ens han posat avui a classe sobre la historia de Polònia: http://www.youtube.com/watch?v=-UL8MCgwTlk

 

Anuncis
Comentaris
  1. Dani ha dit:

    jajajaja, al veure la 2a i la 4a foto t’anava a preguntar si estaven tractades i al arribar a la 5a he vist que els hi has fet quelcom (ara llegiré al link que és el high dinamic range)

    la marina em va explicar l’altre dia lo de tus amigos neonazis. aix xohan, que prendràs mal!

    nos mantenemos en blogtacto

    PS: quina resolució tenen les teves imatges? val a dir que és la primera vegada que admeto que les teves fotos m’han impressionant, la 4a és apostoflant

  2. xoanish ha dit:

    Realment es una tecnica força curiosa, resumint fusiones diferent fotos amb diferents exposicions i pots fer que tots els “objectes” estiguin amb una bona il·luminació…. Aproximadament.

    Lo dels radical aquests ha sido una experiencia para curtirme, hay que vigilar más!

    Resolució vols dir megapixels? Realment no tinc gaire idea de la jerga fotografica pero la meva camera té 14,2 megapixels. Mirat lo del HDR hi ha fotos per internet que et deixen pasamat! BTW the contestat el post anterior. BTW2 La barcelona de st eulalia quan mudarà de pell?

Dodaj komentarz

