Nazywam sie Xoan Gonzalez Rioja

Posted: 28 Agost 2012 in Uncategorized

Que ve a significar: Jo em dic Xoan Gonzalez Rioja

 

Avui ha sigut el segon dia de Polonès i la cosa no sembla pas fàcil… Cada dia fem unes 4 hores de classe a una de la aules de la facultat d’insustrials de Białystok seguint un llibre de text en Polonès… Un infern! Accents en sobre consonants, 3 fonemes diferents per a fer “sh”, la “c” es pronuncia “ts” i la “j” com a una “i”… Sort que la cervesa es barata! 😉

Ahir despres de la meva primera classe vam anar a dinar tots junts i uns nois Polonesos d’aquesta facultat ens van portar a fer un “tour” per localitzar les tendes i llocs útils més propers. Son dos nois un dels quals va viure 10 anys a Catalunya i tres noies de les que dues van fer un Erasmus a Canàries i saben alguna cosa de Castellà per casos d’emergència. Com anava dient, despres del “tour” vam sopar ràpid i corrents i vam anar al centre a un pub que es diu: Pub Fiction. Tot molt i molt “tarantinesc” òbviament. I allà va ser on vam descobrir que mig litre de cervesa valien 7 PLN que equivalen a 1,75 €, es a dir un autentic chollarro! I a més esta molt bona! També vam descobrir que un “cubata” d’un Vodka típic d’aquí i molt bo costava 9 PLN que serien 2,25€… Realment fomenten l’alcoholisme… Despres de dos cerveses vam tornar xino-xano cap als dormitoris (30 min a peu) perque el dia següent teniem classe a les 9:15. Val a dir que ahir per la nit estavem a 10ºC i jo anava amb una samarreta i una desuadora. No em vull ni imaginar el que passarà d’aquí unes setmanes….

 

Aquest matí m’he llevat amb el temps extra-just (8:50) i m’he menjat 4 Oreo mentre anava corrents per a fer el curs. Avui hem apres a comptar del 0 al 10 i a fer frases simples de presentació que ja ni recordo. 😦 Despres de dinar (14:20) hem anat cap al centre amb els estudiants Polonesos a fer una visita guiada per Białystok. Ha sigut molt xulo ja que m’ha explicat moltes coses sobre els edificis que ja havia visitat i que no sabia (com per exemple coses dels Ortodoxos que explicare un altre dia). El que mes m’ha agradat es un palau que hi ha a la ciutat que va fer construir un gran “terratinent” i que a Polònia es conegut com “el petit Versalles” per el seu luxe i els seus grans jardins. Actualment acull la facultat de Medicina de la ciutat i ens han portat a fer un tour per l’edicifi i hem vist llibres que fem servir a Barcelona pero aixo si, en crípitc Polonès.

 

Despres del recorregut hem anat a un cafe que ja tenia fitxat i ens hem assegut a xerrar, beure i menjar un plat que es diu Bigos. Aquest plat quan el vaig llegir a la guia em vaig prometre no provar-lo pero un cop aquí m’he deixat endur. Esta fet amb col acida fermentada, ceba, carn macerada i estofada i no se quantes coses més… Pero es que importa es que estava boníssim i que repetiré! Em moro de ganes de provar nous plats de la cuina Polonesa i inclús a aprendren algun ja que m’he apuntat a un curs de cuina… Ja us diré que en surt de tot aixo!

I ara estem acavant de sopar i preparant-nos per descobrir algun nou pub per Białystok i catar noves ceveses i el famós Vodka Polones que jo encara no he provar.

 

Na zdrowie!

Pre-P.D. http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=%2F20120827%2FBIALYSTOK%2F120829601

P.D. El portatil cada cop em va pitjor i cada cop tinc menys temps per convertir les fotos de NEF a JPEG…

P.D.D. Mireu que m’he trobat al Palau i flipeu, i sobretot mireu d’on es… La gallina de piel! Inevitablement he pensat en http://www.youtube.com/watch?v=pCBoPY7zqrk i en la meva Iaia Lluisa. Ho sento pero ha estat moment llagrimeta.

 

Anuncis
Comentaris
  1. Marina ha dit:

    Si mor el portatil, moro jo!

  2. Dani ha dit:

    mucho hablar de religión pero me prometiste un post donde crearías la oración a tu verdadero dios: el conejito azul con alas.

    espero impaciente dicho post.

    por un lado todo muy interesante.

    por otro lado no veo la emoción, tus pensamientos. sácalos xoan! que afloren tus sentimientos mientras escribes!

    nos mantendremos en blogtacto

  3. Aiketa ha dit:

    Uatlaaaaaa!!! Que fort!!! Una moreneta d’Esplugues!!! Sí que emocionen aquests moments quan estàs fora de casa!!!
    I vaya amb la facultat de Medicina no? Que xulo!!! Aquests sí que tenen lloc on poder menjar el tapper en condicions i no com al Clínic…

    En finès, la “j” també es pronuncia com una “i”… intueixo que això té influència per part del rus.

    I sí, prova molts menjars polonesos!!! I apren a fer el que més t’agradi i després a un Happy Wednesday o Thursday o (el dia que sigui) ens deleites a nosaltres! 🙂 A vegades però és millor no saber de què està fet una cosa abans de provar-la… jajajaja

  4. juanmanuelson ha dit:

    muy bien xohan tu ves descubriendo cafes comidoa y pubs sobretodo pubs para cuando seanos nuestro guia polaco que habla algo de español y catalan para casos de emergencia

  5. Marina ha dit:

    tornaras a escriure?

Dodaj komentarz

